قیمت پروفیل C (سی پرلین)

پروفیل C فولاد بام اسپادانا نمایش قیمت با ارزش افزوده

ضخامت طول وزن واحد تحویل قیمت (ریال) تاریخ بروزسانی نوسانات
3 6 متری 23 کیلوگرم بنگاه تهران 331,818 1403/7/4
3 6 متری 45 کیلوگرم بنگاه تهران 331,818 1403/7/4
3 6 متری 48 کیلوگرم بنگاه تهران 331,818 1403/7/4
3 6 متری 51 کیلوگرم بنگاه تهران 331,818 1403/7/4
3 6 متری 55 کیلوگرم کارخانه 331,818 1403/7/4

برای مثال می توان از ورق روکش دار یا گالوانیزه یا انواع دیگر فولاد برای ساخت آن استفاده کرد. سقف مورد استفاده از فولاد و ورق گالوانیزه می باشد.

لیست قیمت پروفیل سی C ، پروفیل و قوطی ساختمانی و قیمت ورق گالوانیزه در بازار به صورت روزانه در سایت آهنات بروزرسانی می گردد.

لازم به ذکر است برای ساخت پروفیل سی از فولاد استفاده می کنند و می خواهند از این پروفیل ها در برابر شرایط محیطی مانند خوردگی و رطوبت محافظت کنند.

برای تولید و ساخت قیمت پروفیل سی C ابتدا ورق های فولادی برش داده می شوند.

سپس ورق ها وارد مرحله رول سازی می شوند، یا همان نورد سرد یا نورد گرم. در مرحله نهایی و پس از گذراندن مرحله نورد سرد یا گرم، مرحله شکل دهی ورق انجام می شود.

تیر های سقف وزن عرشه سقف را تحمل می کنند.

عرشه سقف در واقع پانل چوبی، تخته سه لا یا فلزی است که سطح سقف را تشکیل می دهد.

این سطح معمولاً با نوعی ماده عایق در برابر شرایط محیطی پوشانده می شود. این ماده عایق می تواند بتن یا سایر مواد عایق باشد.

معرفی پروفیل C

پروفیل یک تیر یا میله ای افقی است که برای پشتیبانی ساختاری در سازه ها و اغلب در زیر سقف استفاده می شود. این پروفیل یا توسط تیرهای ساختمان و یا توسط دیوارهای خودش پشتیبانی می شود.

این نوع پروفیل اغلب در ساختمان های اسکلت فلزی نیز استفاده می شود، اما گاهی اوقات در ساختمان های اسکلت چوبی می تواند جایگزین برخی از تیرها نیز شود.

قیمت روز پروفیل c

انواع پروفیل C

آنها بارها و نیروهای بار را به عناصر اصلی سازه ای که سقف را نگه داشته و محافظت و منتقل می کنند. شکل ها و چیدمان ها به نوع و میزان بارها و فشارهای اعمال شده به سقف و همچنین طول ورق های محدود کننده بستگی دارد.

انواع مختلفی وجود دارد که بر اساس ماده ای که از آن ساخته شده اند و شکل آنها طبقه بندی می شوند.

انواع مختلف آن ها نیز کاربردهای متفاوتی دارند. این کاربردها شامل تکیه گاه برای دیوارها یا تیرچه های کف است.

پروفیل های استیل و فولادی جای پروفیل های چوبی را گرفته اند.

این پروفیل ها سبک وزن هستند، ابعاد آنها ثابت است و در تغییرات شدید دما به طور معمول و متوسط منبسط و منقبض می شوند. اکثر پروفیل های فولادی از نورد سرد ساخته می شوند که هزینه کمتری نسبت به نورد گرم دارد.
پروفیل c را می توان بر اساس شکل آنها به شرح زیر طبقه بندی کرد:

  • پروفیل پرلین C
  • پروفیل پرلین Z
  • پروفیل SIGMA
  • پروفیل پرلین C

پروفیل C در واقع نوعی پروفیل فولادی با مقطع باز است که شکلی شبیه به حرف C انگلیسی دارد. جنس این پروفیل می تواند از مواد مختلفی باشد. برای مثال می توان از ورق روکش دار یا گالوانیزه یا انواع دیگر فولاد برای ساخت آن استفاده کرد.

سقف مورد استفاده از فولاد و ورق گالوانیزه می باشد. به همین دلیل برای ساخت آن از فولاد استفاده می کنند که می خواهند از این پروفیل ها در برابر شرایط محیطی مانند خوردگی و رطوبت محافظت کنند.

برای تولید و ساخت پروفیل های C ابتدا ورق های فولادی برش داده می شوند.

سپس ورق ها وارد مرحله رول سازی می شوند، یا همان نورد سرد یا نورد گرم. در مرحله نهایی و پس از گذراندن مرحله نورد سرد یا گرم، مرحله شکل دهی ورق انجام می شود.

مطالب مرتبط : قیمت پروفیل آبرو

کاربرد پروفیل C

از جمله کاربردهای پروفیل C می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده در پشت بام

پروفیل C به عنوان روکش سقف های صنعتی سبک مانند سقف و سوله کارخانه ها، سقف کارگاه ها و … استفاده می شود.

استفاده در دیوارهای غیر باربر

پروفیل های C در دیوارهای غیر باربر (دیوارهایی که وزن اصلی ساختمان را تحمل نمی کنند) استفاده می شود.

استفاده در دیوارها و ستون ها

از پروفیل C در دیوارپوش ها نیز استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای اتصال ستون هایی که از هم دور هستند استفاده کرد.

استفاده های دیگر پروفیل سی

پروفیل های C را می توان در چهارچوب درب، پیرایش سقف، پیرایش پنجره، ریل های جانبی و ریل نرده استفاده کرد.

اندازه های موجود برای پروفیل C

پروفیل های C را می توان در طیف وسیعی از ضخامت ها، ابعاد و اندازه ها تولید و عرضه کرد.

همچنین با توجه به نیاز و خواسته مشتری در طول های مختلف قابل تولید و ارائه می باشد تا برای هر ساختمانی با هر متراژی به راحتی قابل استفاده باشد.

اما طبق عرف این پروفیل ها در طول های ۶ متری با ضخامت های ۲ میلی متر، ۲.۵ میلی متر و ۳ میلی متر و با ارتفاع ۱۶۰ میلی متر تا ۲۴۰ میلی متر به بازار عرضه می شوند.

به طور کلی ابعاد پروفیل C بر اساس ارتفاع آن بیان می شود، مثلا اگر ارتفاع پروفیل سی ۱۸۰ میلی متر باشد به آن پروفیل C180 می گویند.

مزایای استفاده از پروفیل های C

از جمله مزایای استفاده از پروفیل C می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پروفیل سی دارای دیواره نازک، وزن سبک، استحکام بالا و عملکرد عالی است.

از آنجایی که ظرفیت باربری و انتقال بار و فشار در این پروفیل بسیار بالاست، از نظر قیمت پروفیل C و مصالح، حدود ۴۰ درصد بهتر از ساختمان های فولادی سنگین است.

تهیه، تولید و حمل این پروفیل آسان است و در نتیجه روند ساخت ساختمان های فولادی را سرعت می بخشد. استفاده از پروفیل C در ساخت ساختمان مقرون به صرفه بوده و مونتاژ مطمئن تری دارد.

این محصول فولادی شکسته نمی شود و به همین دلیل برای استفاده در سقف ها، تیرها و ستون ها توصیه می شود. استفاده از این پروفیل در ساختمان های اسکلت فلزی به ویژه در کشورها و مناطق زلزله خیز از جمله ایران بسیار توصیه می شود.

اضافه و کم کردن قطعات و حمل قطعات پروفیل C آسان است. این پروفیل قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست است.

تفاوت بین پروفیل C و پروفیل Z

در پروفیل Z، عرض دو بال پروفیل متفاوت است. به همین دلیل، دو عنصر که دارای ارتفاع ثابت یکسانی هستند، به راحتی روی هم قرار می گیرند و کاملاً به هم متصل می شوند. اما عرض دو بال در پروفیل C برابر است.

این پروفیل در پشتیبانی سازه ای و سازه ای دیوارها، سقف و کف سازه و همچنین در ایجاد مهاربندها و ستون ها در سوله ها کاربرد دارد. تفاوت های دیگر بین پروفیل پرلین Cو پروفیل پرلین Z شامل موارد زیر است:

ممان اینرسی در Z بیشتر از C است. این باعث می شود Z بسیار یکپارچه تر از C باشد.
Z ها، بر خلاف C ها، می توانند به طور مداوم روی هم چیده شوند. بنابراین بهتر است در ساختمان ها و سازه هایی که دارای دهانه های پیوسته هستند از Z استفاده شود.
قدرت همپوشانی و توانایی گسترش Z بیشتر از C است.
نصب و محاسبه C بسیار ساده تر از Z است.
برای نصب و محاسبه آسان C در سازه های فولادی تک دهانه و دیوارهای حائل استفاده می شود. همچنین می توان از آن به عنوان تکیه گاه دیوار، کف و سقف استفاده کرد.
اگر ساختمان یا سازه فلزی و با پانل های سقف ثابت یا گیره باشد، بهتر است از Z استفاده شود.

چگونه پروفیل C تولید می شود؟

پروفیل C نیز مانند سایر محصولات فولادی در ابعاد و اندازه های مختلف توسط کارخانه های مختلف تولید می شود. امروزه بسیاری از کارخانه ها در حال تولید پروفیل هستند.

وجه اشتراک تمامی این کارخانه ها استفاده از ورق گالوانیزه برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی در تولید این پروفیل می باشد. در خط تولید پروفیل سی ورق گالوانیزه برش داده شده و وارد دستگاه فرمینگ می شود.

مشخصات فنی پروفیل C چیست؟

پروفیل C شکلی شبیه حرف C انگلیسی دارد. این پروفیل دارای دو لبه و دو فلنج می باشد.

فلنج یک حلقه آهنی دایره ای است که برای افزایش استحکام بخش فولادی استفاده می شود.

ارتفاع و عرض قسمت های مختلف آن نکات و اطلاعات بسیار ارزشمندی است، زیرا به مهندسان ساختمان امکان اندازه گیری وزن و مشخصات کلی پروفیل را می دهد. هر پروفیل C در گواهینامه خود دارای نوع خاصی از مشخصات است:

  • ارتفاع کلی پروفیل با علامت اختصاری “H” حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلی متر است.
  • ارتفاع فلنج بالا با علامت اختصاری “A” حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلی متر.
  • ارتفاع فلنج پایین با علامت اختصاری “B” حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلی متر است.
  • عرض لبه بالایی با علامت اختصاری “C1” حدود ۱۵ تا ۳۰ میلی متر است.
  • عرض لبه پایین با علامت اختصاری “C2” حدود ۱۵ تا ۳۰ میلی متر است.
  • ضخامت کل با علامت اختصاری “T” حدود ۱ تا ۴ میلی متر است.

خرید پروفیل سی

خرید پروفیل C امری تخصصی است و نیاز به محاسبات مهندسی دارد. قبل از خرید باید با این پروفیل آشنایی کامل داشته باشید. بد نیست بدانید پروفیل C شکلی شبیه به حرف C انگلیسی با دو لبه و دو حلقه آهنی دارد.

حلقه آهنی این پروفیل که به آن فلنج نیز می گویند، استحکام این بخش فولادی را افزایش می دهد. این پروفیل در صنعت با نام پروفیل مشکی یا تیرآهن مشکی نیز شناخته می شود.

ارتفاع و ضخامت هر یک از ابعاد پروفیل C برای انجام محاسبات مهندسی مهم است.

ضمنا دانستن این ابعاد برای محاسبه وزن دقیق این پروفیل الزامی است و از آنجایی که قیمت پروفیل C بر اساس وزن آن اعلام می شود، دانستن این مشخصات برای خرید پروفیل C الزامی است در صورت مشکل در انجام مهندسی و محاسبات فنی این پروفیل می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ما در آهنات بهره مند شوید.

وزن این پروفیل به ضخامت و ارتفاع آن بستگی دارد، اما به طور کلی از ۲۳ تا ۵۵ کیلوگرم متغیر است.

برای اطلاع دقیق از وزن پروفیل C می توانید به جدول وزن این پروفیل که در سایت آهنات درج شده است مراجعه کنید. بد نیست بدانید که این پروفیل با شماره ارتفاع آن نامگذاری و مشخص می شود.

به عنوان مثال پروفیل c-200 به معنای پروفیلی است که ارتفاع آن ۲۰۰ میلی متر است. قیمت پروفیل c-200 را در جدول این صفحه مشاهده می کنید.

قیمت پروفیل C

قیمت پروفیل C تا حدود ۸۰ درصد به قیمت ورق فولادی بستگی دارد.

قیمت ورق فولادی خود تابعی از عوامل متعددی از جمله: قیمت دلار، قیمت جهانی فولاد خام، عرضه و تقاضا، هزینه های تولید، تورم و … است و با در نظر گرفتن این عوامل به صورت روزانه در بازار اعلام می شود.

یکی دیگر از عواملی که در تعیین قیمت پروفیل C نقش دارد، ابعاد و ضخامت آن است.

با افزایش ابعاد و ضخامت، وزن پروفیل C سنگین تر و در نتیجه قیمت بالاتر می رود.

مارک و برند پروفیل سی نیز بر قیمت گذاری آن تأثیر می گذارد. زیرا کارخانه ها و مجتمع های فولادی پروفیل C را با درجه های کیفی متفاوت تولید و عرضه می کنند. برای استعلام قیمت روز پروفیل c با شماره ی مندرج در سایت آهنات تماس بگیرید.

قیمت روز پروفیل c

قیمت روز پروفیل c را می توانید در سایت آهنات مشاهده نمایید. بازرگانی آهنات با رصد و پیگیری نوسانات لحظه ای بازار آهن آلات، بلافاصله از تغییرات قیمت انواع مقاطع فولادی مطلع شده و لیست قیمت کلیه مقاطع و پروفیل های درج شده در سایت خود را در کمترین زمان ممکن به روز رسانی خواهد کرد.

شما می توانید قیمت روز پروفیل سی را در این صفحه از سایت مشاهده کرده و سپس اقدام به خرید نهایی نمایید.

فروش پروفیل C

فروش پروفیل c

پروفیل c توسط مراکز مختلف به فروش می رسد. هر کدام از این مراکز پروفیل c را با کیفیت های متفاوتی ارائه می دهند. در واقع تفاوت کیفیت دلیل اصلی تفاوت قیمت فروش و عرضه این پروفیل است.

به همین دلیل توصیه می کنیم در مراجعه به مراکز فروش پروفیل c نه تنها قیمت مناسب، بلکه کیفیت محصول نیز ملاک باشد.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید برند پروفیل است. از خرید پروفیل C از برند های ناشناس، حتی اگر قیمت مناسبی دارند، خودداری کنید تا از آسیب احتمالی به پروژه خود جلوگیری کنید.

نکاتی برای خرید پروفیل C

قبل از خرید پروفیل سی باید به یک سری عوامل مانند قیمت پروفیل سی ، جنس و کیفیت آن توجه کنید. نکات دیگری نیز وجود دارد که به شرح زیر است:

جمع آوری اطلاعات

قبل از انجام هر گونه خرید یا انعقاد قرارداد با تامین کننده، باید اطلاعات کافی در مورد محصول و شرایط خرید جمع آوری شود.

مثلا کیفیت پروفیل c چیست؟ اصلا چقدر برای پروژه مورد نیاز است؟ همچنین دانش فنی مانند فاصله پروفیل های سی که در سازه و طول خرپا در سقف مورد نیاز است. بنابراین خرید پروفیل C بدون دانش کافی به هیچ وجه توصیه نمی شود.

انتخاب نوع محصول

هر شرکت بر اساس نمونه محصولات ارائه شده یا کاتالوگ، اطلاعاتی در مورد محصولات خود از قبیل مشخصات مواد و فنی در اختیار خریدار قرار می دهد.

به عنوان یک خریدار باید از خود بپرسید با این قیمت چه محصولاتی و با چه کیفیتی می توانم بخرم؟ به عنوان مثال، برخی از خریداران بسته به نوع ساختار، پروفیل C را با ضخامت یا طول بیشتر و برخی با ضخامت نازک تر انتخاب می کنند. در واقع خرید شما به نوع پروژه و محصول بستگی دارد.

مطالب مرتبط : لیست قیمت های پروفیل مبلی

تحویل محصول

یکی از نکات مهم هنگام خرید پروفیل C این است که تامین کننده بتواند سفارش شما را تحویل دهد.

آیا با حمل و نقل مناسب ارسال می شود؟

قیمت پروفیل C با باربری چقدر می شود؟

حمل و نقل محصولات فولادی چالشی است که نیازمند تصمیمات لجستیکی است که در صورت مدیریت نادرست می تواند آسیب های جدی به دنبال داشته باشد.

پروفیل ها یکی از اجزای اصلی در هر ساختاری هستند و انواع مختلفی دارند. هر کدام از این انواع کاربردهای خاص خود را دارند. پروفیل C یکی از این پروفیل هاست که در سازه های مختلف برای افزایش مقاومت دیوارها، ستون ها و سقف سازه ها استفاده می شود.

همچنین از این پروفیل می توان برای قاب بندی درها، تزئینات پنجره ها و درها و … استفاده کرد که استفاده از این نوع پروفیل در ساختمان های اسکلت فلزی به ویژه در مناطق زلزله خیز به دلیل استحکام بالا، وزن سبک و مقرون به صرفه بودن توصیه می شود.

Logo

تیم آهنات به شما تجربه‌ی خرید آسان را هدیه می‌دهد‌ تنها کافی است با بیان نیاز خود، با ما در ارتباط باشید


آدرس

استان تهران - شهر تهران - خیابان اشرفی اصفهانی - نرسیده به چهار دیواری- خیابان میرطاهری - پلاک 16 - واحد 5

021-47238000

ساعت کار شرکت 8:30 الی 17